«Ақмола облысы білім басқармасының Сандықтау ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Балкашин ауылының балалар музыка мектебі» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорнына»  
Государственное коммунальное казённое предприятие "Детская музыкальная школа села Балкашино при отделе образования по Сандыктаускому району управления образования Акмолинской области"  

Әлеуметтік желілер

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мектеп оқушыларын қалыптастыру

02.06.2022

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мектеп оқушыларын қалыптастыру
Өздеріңіз білетіндей, мектептің міндеттеріне балаларды оқуға үйрету ғана емес, сонымен қатар білім алушыларды тәрбиелеу де кіреді. Қазіргі заманғы мектеп-бұл білім мен ақпараттың қоймасы ғана емес, сонымен қатар құнды адами қасиеттерді дамытудағы, мінез-құлық мәдениетін қалыптастырудағы және ережелерді сақтау қажеттілігіндегі баға жетпес тәжірибе мен моральдық қолдау. Әрине, кез-келген мектеп оқушыларды тәрбиелеуді толығымен өз мойнына алмайды, бірақ ол маңызды, ал кейбір жағдайларда тұлғаның қалыптасуында шешуші рөл атқарады. Соңғы жылдары "сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие" туралы мәселе өзекті мәселелердің біріне айналды. Сыбайлас жемқорлық және мектеп. Бір қарағанда, ортақ ештеңе жоқ: екі түрлі әлем – бұл ересектер әлемі, онда сыбайлас жемқорлық мәселесі өте өткір, ал ересектер проблемаларынан алыс Балалар әлемі ұқыпсыз және ұқыпсыз. Оқушыларды сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиелеу дегеніміз не? Оған қандай ұғымдар кіреді? Оның мақсаты, міндеттері, мазмұны, формалары мен әдістері қандай? Ең бастысы, оны Бастауыш мектепте қалай жүзеге асыру керек; Сыбайлас жемқорлыққа қарсы сананы, дүниетанымды қалыптастыруға жәрдемдесу үшін бастауыш сынып оқушысында қандай қасиеттерді тәрбиелеуіміз керек? Осы және басқа да сұрақтар өздерімен бірге бірқатар қиындықтар әкелді, олармен мұғалімдер бетпе-бет келген шығар. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиеге кіріспес бұрын, өзіңіз үшін сыбайлас жемқорлықтың феномені ретінде мәнін білуіңіз керек.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиенің мақсаты – жастардың бойында сыбайлас жемқорлыққа қатысты азаматтық ұстанымды қалыптастыру үшін қажетті құндылық ұстанымдарын тәрбиелеу және қабілеттерін дамыту.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбиенің міндеттері:
- Сыбайлас жемқорлық құбылысымен таныстыру: мәні, себептері, салдары. - Сыбайлас жемқорлық көріністеріне төзбеушілікті көтермелеу. - Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес мүмкіндіктерін көрсету. Сонымен, қазір "сыбайлас жемқорлық" жеке пайда алу үшін билікті асыра пайдалану ретінде қысқаша сипатталады, ал оқушылардың сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымын қалыптастыру бойынша тәрбие жұмысы өмірдің әртүрлі салаларында сыбайлас жемқорлықты тудыратын себептер мен жағдайларды жою (азайту) бойынша сыбайлас жемқорлыққа қарсы мемлекеттік саясаттың бір бөлігі болып табылады. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие тұтас процесс бола отырып, білім алушылардың жас тобына: бастауыш, негізгі және жоғары мектептерге байланысты оқытудың әртүрлі сатыларында іске асырылады. Әр кезеңде оның мазмұны, формалары мен әдістерінде көрінетін белгілі бір ерекшелігі бар. Тәрбие процесі шеңберінде жалпы білім берудің бастапқы сатысының педагог қызметкерлері "ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың ұлттық стратегиясында"айқындалған сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие міндеттерін шешуге де назар аударуы қажет.
1. Адамгершілік сезімдер мен этикалық сананы тәрбиелеу.
Құндылықтар: адамгершілік таңдау; өмірдің мәні; әділеттілік; мейірімділік; Ар-намыс; қадір - қасиет; жанқиярлық; жомарттық; өзара көмек;
Сол уақытта тәрбиеленуде жеккөру теріс қасиеттері: көріністеріне индивидуализмнің, жадности, өтірік, лицемерия, талпыну мен талпыныстары наживаться есебінен басқа да адамдар. Дәл осы нәтижелер негізгі мектептегі әлеуметтік зерттеулер курстарында сыбайлас жемқорлықтың мәнін қарастыруға негіз болады.
Жүргізілген жұмыстардың нәтижесінде балалар жақсы, жақсы істер мен іс-әрекеттер жасауға үйренеді, қоршаған өмір құбылыстарына құқықтық қатынасты қалыптастырады, баланың жеке басының рухани және адамгершілік қасиеттері, адалдық, әділдік тәрбиеленеді, адамгершілік нормалар мен ережелерді іс жүзінде іске асыру үшін белсенді мәдени сана мен ерік дамиды.
Қорытындылай келе, сыбайлас жемқорлыққа қарсы компонент адамның рухани-адамгершілік дамуы мен тәрбиесіне кіретінін және құқықтық ұғымдар мен білімге сүйенетінін атап өткім келеді. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәрбие жүйесін іске асыру педагогикалық ұжымнан шығармашылық және жауапты тәсілдерді талап етеді. Кез-келген өткізілетін мектеп іс-шараларының әсері бірден көрінбейтінін ескеру қажет, өйткені сыбайлас жемқорлыққа қарсы сананы қалыптастыру уақытты қажет етеді. Жүйелі және мақсатты жұмыс жүргізу арқылы ғана Біз сыбайлас жемқорлық әрекеттеріне төзбейтін ұрпақ алып, қажетті тәрбиелік нәтижелерге қол жеткізе аламыз:
- сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлықтың моральдық нормалары мен қағидалары туралы алғашқы түсініктері қалыптастырылды;
- жалпы қабылданған адамгершілік нормаларға сәйкес құрдастарымен, үлкен және кіші балалармен, ересектермен өзара іс-қимылдың адамгершілік-этикалық тәжірибесі жинақталған;
- басқа адамдардың өмірлік проблемаларына бей-жай қарамау, қиын жағдайға тап болған адамға жанашырлық қалыптасты;
- бекітілген қабілеті эмоциялық әрекет теріс көріністері балалар қоғамда және қоғам тұтастай алғанда, талдау, адамгершілік жағына, өз іс-әрекеттерді және қылықтарды басқа адамдарға.
. Егер адамның ішкі мәдениетінің деңгейін жоғарылату және адамның рухани-адамгершілік көзқарасын нығайту бойынша жұмыс мектеп бітіргенге дейін жүйеде жүргізілсе, онда ол оң нәтиже береді.
Қорытындылай келе, бастауыш сынып оқушыларының сыбайлас жемқорлыққа қарсы санасын қалыптастыру бойынша мұғалімдерге бірқатар ұсыныстар бергім келеді.
1. Жас ерекшеліктерін ескеру.
2. Білім беру процесіне Интеграция.
3. Серіктестік. Барлық мүдделі тараптардың: жастар ұйымдарының, ата-аналар қоғамдастығының, билік құрылымдары мен құқық қорғау органдары өкілдерінің қатысуымен міндеттерді іске асыру.
4. Превентивті, сыбайлас жемқорлық мінез-құлқы мен ойлауының кез келген көрінісінің алдын алуға бағытталу.

Просмотров: 190


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст